This blog has moved to: www.studio-paars.nl

May 23, 2010

Trui voor baby uit Last-Minute Knitted Gifts


Laatst begonnen aan mijn eerste project uit dit boek: LMKG. Het ging de 'Child's Placket-Neck Pullover' worden (zie hier voor een voorbeeld of hier voor nog veel meer).

Mijn eerste keer op de circular needles! Het was leuk om te maken: eerst brei je op de circular needles het lijf gedeelte, dan op de sokkennaalden beide mouwen, dan voeg je alles samen en komt het bovenstuk. Ik moest er wel een boel voor aanschaffen: de circular needles, sokkennaalden in de juiste maat en stekenhouders.
En voor het eerste echte 'swatches' (proeflapjes) gemaakt!

De wol had ik nog liggen, die kwam bij mijn moeder vandaan. Een hele zak ervan zelfs. Geen idee hoe oud het is :) maar het is katoen in een lekker fel blauw en een onregelmatige draad.


Het resultaat is een erg leuk truitje, alleen klopt er niets van de maten. Ik had niet gezien dat er ook een maataanduiding in centimeters bij staat, want die klopt dus wel, alleen de erbij vermelde leeftijden kloppen voor geen meter. Ik had voor een baby van 7 maanden en maatje 80 gekozen voor 6-12 maanden maar ga het nu maar proberen in 2-3 jaar, volgens de centimeter aanduiding zou dat moeten passen (ben benieuwd). Het zat zo (let op de mouwen!):


Dus heb ik deze maar cadeau gedaan aan een jongere baby en ben een nieuwe begonnen. Dus wordt vervolgd! Nu even verder showen, want ik ben best trots op het resultaat :) Door de onregelmatige draad krijgt het een wat grove textuur die ik zelf erg mooi vind. De minderingen bij de raglanlijn mogen de volgende keer wel wat strakker en de halsboord ook.



1 comment:

  1. waauw, heel leuk! Ja, volgens een patroon breien is niet altijd even simpel voor de juist maten en grootte te bekomen he

    ReplyDelete