This blog has moved to: www.studio-paars.nl

May 16, 2010

Sokken

Vandaag had ik mijn 'coming out' als breister: ik heb voor het eerst in het openbaar zitten breien! Weliswaar in de speeltuin met de jongens maar toch... het was trouwens best druk (dus telt wel echt!).
En waarom ik het niet eerder heb gedaan, geen idee. Heb helemaal niet het idee gehad dat iemand me raar aankeek ofzo, en al hadden ze dat gedaan had het me waarschijnlijk nog niets uitgemaakt.
Wat wel handig bleek is dat ik bezig ben met iets op de rondbreinaalden. Dus is het maar een heel klein pakketje bij elkaar, ik kan het zo in mijn zak steken (of in een leeg zijvakje van de luiertas dus ;) ).
Stom geweest en geen foto gemaakt!

Dan maar weer een oudje. Dit is het eerste (en tot nu toe enige) paar sokken dat ik ooit heb afgebreid en ben er nog steeds erg trots op! Vooral ook omdat ik ontdekte dat ik helemaal geen sokkenbreister ben, er zullen niet hopen meer volgen. Misschien voor mezelf nog een paar, ze zitten namelijk wel superlekker. Ik draag ze in huis als sloffen.


Het garen is Drops Fabel in de kleur Lavendel Mix, gekocht bij Hobbydoos. Het patroon heb ik uit Sokken brei je zo! met een kleine aanpassing: ik heb het bovendeel wat langer gemaakt, en deels in ribbels gebreid. Zo draagt het lekker omgeslagen en zit toch niet strak rond de enkels.


Ik had het sokken breien trouwens 1 keer eerder geprobeerd....

2 comments:

  1. Lekker toch, in het openbaar breien!!
    Ik heb altijd een breiwerkje bij me: 'Don't leave home without a breiwerkje' is mijn motto, want in al die verloren minuten van wachten en zo, is het zo prettig om even te breien en is het geen verloren tijd.
    Leuke blog!

    ReplyDelete
  2. Wauw, mooi hoor! Sokken lukt me nog steeds niet. En inderdaad.. ALTIJD haakwerk bij me. Zelfs in de file..

    ReplyDelete