This blog has moved to: www.studio-paars.nl

November 22, 2011

Dye pot results

Results of the Black Beans dye-experiment:

De resultaten van het Zwarte Bonen verfexperiment:

scarf detail by het groene kamertje
scarf results, a photo by het groene kamertje on Flickr.
I love how you can actually see the individual beans in the prints.

Ik vind het erg mooi dat je op sommige plaatsten goed de afdruk van de afzonderlijke boontjes kan zien.

scarf detail by het groene kamertje
scarf detail, a photo by het groene kamertje on Flickr.

scarf result by het groene kamertje
scarf detail, a photo by het groene kamertje on Flickr.

This is a thin cotton scarf I found at a thriftstore. I mordanted it with alum and ecoprinted with fallen (yellow) wisteria leaves. The results were a little disappointing (I had had better results with the same process) so I ecoprinted again with the black beans. I put it in a jar with some beans between the fabric, added water and left for a little while (maybe half a day).

I will probably be overdyeing this one more time, and hopefully then it will be finished.

Het is een dunne katoenen sjaal die ik bij de kringloop heb gekocht. Ik heb hem eerst gebeitst met aluin en toen ge-ecoprint met afgevallen geel blad van de Blauweregen [Wisteria]. Dat resultaat viel wat tegen dus nu opnieuw ge-ecoprint maar nu met zwarte bonen. In een pot gedaan met steeds wat bonen ertussen, water erbij en een tijdje laten staan (een halve dag).
Ik ga hem waarschijnlijk nog 1 keer oververven en dan is ie (hopelijk) klaar.



also posted at:
threadingmyway cherishedtreasures lovelycraftyhome happyhourprojects creatingmywaytosuccess toastiestudio


4 comments:

  1. Hoi, ik vind het resultaat wel bijzonder, qua kleur mooier dan dat bruine (Ik houd van blauw!). Ken je de blog van Tinctory, ze verft met indigo, ook erg mooi (als je niet kent staat er wel een link op mijn blog bij inspiratie).
    Ik vroeg me trouwens af of je iets bij je blogger instellingen hebt veranderd ofzo. Ik krijg nu namelijk al je foto's van Flickr steeds per stuk in mijn blogupdates. Erg lastig.
    Ik hoop dat je er iets aan kan doen, ik vind het namelijk leuker om een post+foto's te lezen/kijken.
    Fijne avond en groetjes,
    Anne-Marie

    ReplyDelete
  2. Hoi! Bedankt voor je reactie.
    Ik had niet door dat mijn lezers steeds een melding kregen op de manier waarop ik het nu doe.
    Ik ben nu op zoek naar een betere manier om mijn foto's direct vanuit Flickr te plaatsen, zonder dat ze allemaal afzonderlijk geplaatst worden.
    Tot die tijd heb ik een ander trucje gevonden waardoor jullie als lezers er in elk geval geen last meer van hebben.
    Sorry voor het gedoe!

    Liefs, Audrey

    ReplyDelete
  3. How fabulous to be able to able to dye fabric with leaves and beans!!!

    ReplyDelete
  4. Interesting result!


    Thanks for linking to a Round Tuit!
    Hope you have a fabulous week!
    Jill @ Creating my way to Success
    http://www.jembellish.blogspot.com/

    ReplyDelete