This blog has moved to: www.studio-paars.nl

September 13, 2011

Strepen en meer

Ik ben gek op Drops Fabel. Ik vind het een soort magie hoe je tijdens het breien niet alleen strepen maar allerlei patroontjes ziet ontstaan. Alleen ik hou niet van sokken breien. Iets met die 4 naalden en het alsmaar wisselen ermee in je hand staat me niet aan.

Ik heb het wel gedaan: hier zie je mijn allereerste (mislukte) poging en ook het enige paar sokken dat ik ooit heb gebreid (en waarschijnlijk ook zal breien). Later heb ik van hetzelfde garen (maar andere kleurtjes) deze mutsjes gebreid.

Nu had ik een nieuw breiprojectje nodig (ik had er al twee en mocht van mezelf eigenlijk geen nieuwe beginnen voordat er minstens 1 af was) omdat ik iets simpels nodig had om 'onderweg' aan te kunnen werken. Iets eenvoudigs maar wel kleurig. En het is geworden:

streepjes
streepjes, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Een sjaal (alweer!) van de restjes Fabel van de vorige projectjes. In tricotsteek. Ik wissel steeds met 2 kleuren: de groene mix (want daar heb ik nog 2 hele bollen van) en afwisselen de restjes van de rest.

streepjes
streepjes, a photo by het groene kamertje on Flickr.

En het is heel erg verslavend! Omdat het een complete verassing is wat het resultaat gaat worden (meer nog dan als je met 1 mix-kleur bezig bent) wil ik alsmaar 'nog 1 naaldje' breien :)
Ben benieuwd hoe snel hij afkomt!

streepjes
streepjes, a photo by het groene kamertje on Flickr.

No comments:

Post a Comment