This blog has moved to: www.studio-paars.nl

September 23, 2011

Thrift Store Finds & a lot of buttons!

Struck gold again for once this morning at the thrift store ;)

Vanochtend weer eens ouderwets gescoord bij de kringloop ;)

kringloop

On the left: 3 pieces of kid's clothing of which I liked the print and will be using in an upcoming project; on the right 2 scarves for me; on the bottom a white scarf which I plan to dye; and then plastic minty green knitting needles in a size I missed and a little device to check needle sizes.
Total costs: 3 whole euros :D
And for the button fans out there:

Links 3 kinderkledingstukjes waarvan ik de printjes erg leuk vind, en die ik ga gebruiken in een projectje; rechts 2 sjaaltjes voor mezelf; onder een witte sjaal die ik ga verven; dan nog plastic mintgroene parelmoer breinaalden in een maat die ik nog niet had; en Het Margriet Breinaaldenmetertje.
Kosten: 3 hele euros :D
En dit wilde ik de knopenliefhebbers onder jullie niet onthouden:

knopen

Last night I was looking for new buttons for Big Brother's jacket (which is mysteriously losing all it's buttons). It took me almost an hour to sort through this mountain. Most of these are from an old shoebox full of buttons that came from my grandmother. There are some really pretty ones in there, but also a lot of plain ones, and there simply are too many of them! I need to do something with them, maybe put them on eBay? Or better to put them on Dawanda or Ety? And in one big heap or in little groups? Help!

Gisteravond moest ik knopen uitzoeken voor de jas van Grote Broer (die op onverklaarbare wijze al zijn knopen verliest). Ik was bijna een uur bezig om door deze berg heen te graven. De meeste komen uit een oude schoenendoos vol knopen die van mijn oma is geweest. Er zitten hele mooie tussen, maar ook heel veel saaie, en het zijn er gewoon echt te veel! Ik moet er iets mee, misschien op marktplaats zetten, of ebay? Of beter op dawanda of etsy? En dan in 1 grote berg of in groepjes? Help!

5 comments:

  1. hihihi! ik ben sinds gisteren ook in het bezit van zo'n berg ! tof zenne ! ik mis alleen nog wat ienieminnieknoopjes en gele knoopjes, dus als je daar vanaf wil !

    ReplyDelete
  2. Ik sorteer mijn knoopjes op kleur in glazen potjes, makkelijk -en niet onbelangrijk- het ziet er gezellig uit. Maar verkopen via internet kan natuurlijk ook, daar is vast wel iemand voor te vinden :)

    ReplyDelete
  3. Ik ben JALOERS JALOERS JALOERS!!!!
    Op al die knopen en die kringloopvondsten. Waar is die supergoedkope kringloopwinkel???

    ReplyDelete
  4. kettinkjes of huisdecoraties van maken? Ik heb een boek waarin ze allemaal knoopjes aan ijzerdraad hebben geregen en dat dan in een hartjesvorm hebben gebogen. Staat heel leuk!

    ReplyDelete
  5. Bedankt voor de tips :) Het idee om ze op kleur te sorteren en in potjes te verdelen vind ik wel heel leuk, maar ook dan weer zijn het er zo veel... en heel veel saaie bruine en grijze.

    @ Aankleedpopje: hihi die zit in Zoetermeer :D maar hij is niet altijd even goedkoop hoor, ik vond dit ook wel echt een koopje.

    ReplyDelete