This blog has moved to: www.studio-paars.nl

October 24, 2010

Werk In Uitvoering

De laatste tijd heb ik weinig laten zien hier. Niet omdat ik niets gemaakt heb, maar vooral omdat er niets af is (nouja, wel iets maar die komt nog, daar moeten nog foto's van worden gemaakt).
Dus vandaag maar een verzameling W.I.P.-jes!

I haven't shown a lot on my blog lately. Not because I haven't made anything but because I haven't finished anything yet (well, there is something but that will have to wait until I have made some nice pics).
So today I am showing a couple of W.I.P.'s.


WIP patchwork blanket 2010 october 23 by het groene kamertje

Met mijn lapjesdeken gaat het gestaag vooruit. Ik ben nu alle stroken aan elkaar aan het naaien (6 gedaan, nog 3 te gaan) en dan kan het echte werk beginnen... het quilten. Ik ben erg benieuwd of ik dat hele gevaarte straks wel door mijn naaimachine heen krijg!

My patchwork blanket is coming along slowly but nicely. I am now sewing all the strips together (6 done, 3 more to go) and then I will get to the actual work... the quilting! I am a little worried about getting the whole thing to go under my sewing machine.

wip02 by het groene kamertje
wip02, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Ook ben ik aan een paar (ahum) nieuwe breiwerkjes begonnen. Deze eerste is Spring Leaves. Mijn eerste poging tot kant breien en ook de eerste keer dat ik met hele fijne wol werk: Malabrigo Lace in de kleur Jacinto.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik hem ook echt ga afmaken (dit is uiteraard een proeflapje). Het is een heel mooi patroon en het garen is echt super, maar het is wel ingewikkeld. Je moet de hele tijd op het patroon kijken en bijhouden waar je gebleven bent. Niet echt ontspannend dus. Maar ik weet het nog niet.

I also started a couple (hemhem) of new knitting projects. The first is Spring Leaves. My first try at lace knitting and also my first time with really nice yarn: Malabrigo Lace in the colour Jacinto.
I'm a bit undecided whether or not to finish it (ofcourse this is just a swatch). I love the pattern and the yarn is amazing, but it's quite complicated. I have to check the pattern all the time and also remember where I am in the pattern. Not very relaxing. But I'm still undecided.


wip01 by het groene kamertje
wip01, a photo by het groene kamertje on Flickr.

En als laatste dit. Voorlopig nog een geheimpje maar het wordt een cadeautje voor een klein meisje's eerste verjaardag. Ik ga ook nog iets soortgelijks breien voor haar tweelingbroer.
UPDATE: kijk hier voor het resultaat!

And then this. It's a bit of a secret but it's going to be a present for a little girl's first birthday. I am also going to knit something similar for her twin brother.

Zoooooo... best productief dacht ik toch? En dan ben ik ook nog begonnen aan het Sinterklaas straatje van Handwerkatelier Sari. En die moet natuurlijk af binnen een paar weken... ik hoop dat het me lukt.

Well, that's pretty productive right? And I also started on the Sinterklaas street from Handwerkatelier Sari. And I should finish this in a few weeks because the Sinterklaas feast is on december 5th already. I hope I will be on time for once...

No comments:

Post a Comment