September 6, 2011

Katoen geverfd met uienschillen

Een tijdje terug kwam ik dit blog tegen en ik zag daar een aantal dingen die ik prachtig vond. Ik wilde het verven met natuurlijke materialen zelf ook eens gaan proberen en hier zijn wat (voorlopige) resultaten daarvan (voorlopig omdat ik inmiddels alweer iets anders ermee heb gedaan).

De eerste keer had ik uienschillen (en ook wat beschimmelde uien) in een oude gietijzeren pot gedaan. Erin gingen twee oude hydrofielluiers: 1 plat opgevouwen en 1 met nog wat uien erin geknoopt.

Resultaat 1:

001_resultaatui1 by het groene kamertje
001_resultaatui1, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Resultaat 2:

002_resultaatui2 by het groene kamertje
002_resultaatui2, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Bij de tweede ben ik ook eens gaan experimenteren met borduurwerk. Ik kan eigenlijk helemaal niet borduren, maar nu (lang leve internet!) ben ik het aan het leren:

003_borduursel2 by het groene kamertje
003_borduursel2, a photo by het groene kamertje on Flickr.

Ik vond de patronen wel mooi geworden, maar de kleur was niet helemaal wat ik had gehoopt, en ik had ook eigenlijk verwacht dat het er iets egaler uit zou zien. Het effect blijft zo toch een beetje 'viezig' vind ik. Dus opnieuw geverfd, maar daarover later meer :)

Wat vind je ervan?

3 comments:

  1. Na mijn blogpauze nu weer terug in blogland en weer eens lekker bij je aan het rondneuzen. De techniek combinatie is erg leuk. Maar ik geef je gelijk dat de kleur niet erg fris oogt. Ik ben benieuwd wat je er verder mee gedaan hebt.
    groeten Petra

    ReplyDelete
  2. Dat kan. Ik heb het bij deze niet gedaan maar misschien zou het resultaat beter zijn geweest als ik het wel had gekookt.

    ReplyDelete